139471163_1466664164Στην υλοποίηση ενός συγκεκριμένου επενδυτικού πλάνου, στο οποίο θα υπολογίζονται με λεπτομέρεια όλες οι οικονομικές υποχρεώσεις μίας επιχείρησης καθώς και ο στόχος που θέλει να επιτύχει μέσω της ανακαίνισης, στέκεται μιλώντας στο supply.gr, ο αρχιτέκτονας εσωτερικών χώρων και καθηγητής της σχολής Βακαλό, Θεόφιλος Δασκαλόπουλος.

Σκιαγραφόντας το περίγραμμα που θα πρέπει να αποκτήσει η διαδικασία ανακαίνισης ενός επαγγελματικού χώρου, τονίζει ότι το πρώτο βήμα είναι να στοχεύσει ο επιχειρηματίας στο τι ακριβώς θέλει να πετύχει μέσα από τη συγκεκριμένη διαδικασία, προκειμένου να βελτιώσει τις πωλήσεις του.

Σύμφωνα με τον ίδιο ο καλύτερος συνδυασμός αφορά αφενός την αλλαγή των παρεχόμενων υπηρεσιών, αφετέρου την ανακαίνιση του χώρου, καθώς όπως εκτιμά, η συνάρτηση των δύο συγκεκριμένων παραγόντων είναι η πιο αποδοτική μέθοδος.

«Συνήθως η ανακαίνιση ενός επαγγελματικού χώρου αποδίδει ένα ποσοστό 10%-20% στο τζίρο. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να έχουμε κατά νου πως όταν αναδημιουργούμε ένα κατάστημα η ανακαίνιση θα έχει διάρκεια ζωής από 3 έως 5 χρόνια».

Τονίζει επίσης ότι η αλλαγή της εικόνας ενός επαγγελματικού χώρου εξαρτάται σε μεγάλο ποσοστό και από την ευρύτερη εικόνα που παρουσιάζει η αγορά στο συγκεκριμένο κλάδο. «Για παράδειγμα, τα τελευταία 15 χρόνια οι συνθήκες που επικρατούν στο χώρο της εστίασης έχουν αλλάξει δραματικά σε σχέση με εκείνες που ίσχυαν πριν από το 2000. Παλαιότερα σχεδιάζαμε καταστήματα με γνώμονα την παραμονή του κόσμου στο χώρο, η οποία έπρεπε να είναι η συντομότερη δυνατή. Ακόμα και η επιλογή των καθισμάτων είχε τον ίδιο στόχο: τη βραχύχρονη παραμονή του πελάτη σε ένα κατάστημα. Στη συνέχεια, όταν αυξήθηκε ο ανταγωνισμός και ο αριθμός των σημείων πώλησης, και ενώ ο αριθμός των πελατών παρέμενε ο ίδιος, επιθυμία μας ήταν να κρατήσουμε για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο τον πελάτη στο χώρο της επιχείρησης. Ζητούμενο ήταν να αυξήσουμε την εσωτερική κατανάλωση σε συνδυασμό με τη νοοτροπία ότι ‘o κόσμος πηγαίνει συνήθως εκεί όπου υπάρχει κόσμος’. Σε αυτή την κατεύθυνση στα στοιχεία διακόσμησης εντάχθηκαν ο καναπές, το άνετο κάθισμα και αρκετά ακόμα νέα στοιχεία σε αντίθεση με όσα ίσχυαν κατά το παρελθόν».

Οι επιλογές διακοσμητικών στοιχείων

Στο ερώτημα για τα χρώματα ή το στυλ της επίπλωσης που θα πρέπει να επιλέγει κάθε επιχειρηματίας σε συνάρτηση τα κριτήρια που καθορίζουν τη συγκεκριμένη επιλογή, ο κύριος Δασκαλόπουλος αναφέρει ότι «τα πάντα εξαρτώνται από το target group πελατών στο οποίο στοχεύουμε. Σημασία σε αυτή την περίπτωση έχουν τόσο η ηλικία των επισκεπτών όσο και η περιοχή στην οποία εδρεύει η επιχείρηση. Πάντοτε όμως οφείλουμε να λαμβάνουμε υπόψη μας τον ανταγωνισμό, σε μία προσπάθεια να προσδώσουμε αρκετά στοιχεία, τα οποία διαφοροποιούν τη μία επιχείρηση από κάποια άλλη».

«Στην πραγματικότητα ο εξοπλισμός συνδυάζεται τόσο με το προϊόν που προσφέρει ένα κατάστημα όσο και με το τι ακριβώς θέλει παρουσιάσει σε σχέση με την εικόνα του. Δεν μπορούμε για παράδειγμα να χρησιμοποιήσουμε την παραδοσιακή καρέκλα καφενείου όταν θέλουμε να πουλήσουμε σε υψηλότερη τιμή τον καφέ, το πιάτο ή τη συσκευασία ενός προϊόντος».

«Απευθυνόμαστε μόνο σε ειδικούς»

Αναφορικά με το πρόσωπο, το οποίο θα επιλέξουμε για να υλοποιήσει τη συγκεκριμένη διαδικασία, προτείνει να απευθυνόμαστε αποκλειστικά σε ειδικούς και να μην καταφεύγουμε σε λύσεις – μερεμέτια. «Υπάρχουν επαγγελματίες, για τους οποίους μπορούμε να εξετάσουμε τόσο την ποιότητα της δουλειά τους με βάση παλαιότερα έργα που έχουν υλοποιήσει».

Το βασικότερο σφάλμα ενός επιχειρηματία

Αναφερόμενος στις παγίδες, ο κύριος Δασκαλόπουλος, τονίζει ότι το συνηθέστερο λάθος που κάνει ένας επιχειρηματίας, είναι να νομίζει ότι τα γνωρίζει όλα. «Το βασικότερο όμως είναι να γνωρίζει, τι ακριβώς είναι αυτό που δεν γνωρίζει, έχοντας παράλληλα βαθιά γνώση του αντικειμένου στο οποίο δραστηριοποιείται. Παράλληλα, καθορίζοντας εξαρχής τις απαραίτητες κατευθύνσεις, θα μπορέσει να λάβει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες από τους επαγγελματίες οι οποίοι θα κληθούν τον εξυπηρετήσουν».

Η σημασία του μπάτζετ

Τέλος, όταν η συζήτηση στοχεύει στο ζήτημα του μπάτζετ και κατά πόσο το τελικό αποτέλεσμα επηρεάζεται από τα χρήματα που θα διαθέσουμε, o κύριος Δασκαλόπουλος, εκφράζει την άποψη ότι «μεγαλύτερη σημασία δεν έχουν τα χρήματα που θα διαθέσουμε αναφορικά με το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα. Αντιθέτως μία δουλειά μπορεί να είναι έξυπνη ανάλογα με τον τρόπο που θα χειριστεί κάποιος τα χρήματα που έχει προϋπολογίσει είτε είναι λίγα είτε πολλά».

Πηγή: του Γιώργου Λαμπίρη / Supply.gr, o 1ος Online Οδηγός Προμηθευτών για την αγορά της Μαζικής Εστίασης και της Φιλοξενίας