Μπορεί ένας bartender που σκαρφίζεται κοκτέιλ στη στιγμή, κάνει ζογκλερικά με φωτιές και ισορροπεί μπουκάλια να είναι εντυπωσιακός, ωστόσο δεν χρειάζεται πάντα η υπερβολή για να ξεχωρίσει ένας bartender. Αν θέλετε, λοιπόν, οι πελάτες σας να έρχονται στο μπαρ σας και για τον μπάρμαν, συμβουλέψτε τον να κάνει τις παρακάτω πέντε απλές κινήσεις.

bartender

1. Πάντα καθαρός πάγκος
Κανένας bartender δεν φαίνεται καλός πίσω από έναν βρώμικο πάγκο. Γι΄αυτό , λοιπόν, καθαρίζουμε πάντα τα ποτά που έχουν χυθεί και κολλάνε, μαζεύουμε τα άδεια ποτήρια στη στιγμή και σκουπίζουμε ξηρούς καρπούς και ψίχουλα. Πέρα από το θέμα της υγιεινής και της εμφάνισης, είναι και για τον ίδιο τον bartender πιο εύκολο να δουλεύει σε έναν άδειο πάγκο, σωστά;

2. Προλαβαίνουμε τις ανάγκες του πελάτη
Ο σωστός bartender είναι παρατηρητικός και… ξέρει τι θέλει ο πελάτης πριν καν το ζητήσει. Προσφέρουμε πάντα ένα ποτήρι νερό, το οποίο ξαναγεμίζουμε όταν τελειώσει, ανανεώνουμε τον πάγο και, αν δούμε ότι το ποτό του πελάτη τελειώνει ή τελείωσε, ρωτάμε αν θέλει κάτι παραπάνω.

3. Πάνω από όλα επαγγελματίες
Ο σωστός bartender πρέπει να ξέρει τουλάχιστον πώς να φτιάχνει τα βασικά ποτά και κοκτέιλ, τι γεύση έχουν, αλλά και να μπορεί να προτείνει στον πελάτη κάποιο ποτό ανάλογα με το αγαπημένο του ποτό, τη διάθεση ή την περίστασή του.

4. Η φιλικότητα κερδίζει
Ο bartender οφείλει να φωνάζει τους θαμώνες με το μικρό τους όνομα και να είναι πάντα διαθέσιμος να γνωρίσει και τους νέους πελάτες. Φιλικότητα, αμεσότητα, χιούμορ και, φυσικά, η διάθεση να ακούσει τα παράπονα ή τα προβλήματα του πελάτη του είναι επικοινωνιακά χαρίσματα που πρέπει να διαθέτει. Γιατί, κακά τα ψέματα, πέρα από ποτά, ο bartender κάνει και ψυχανάλυση και δημόσιες σχέσεις και πρέπει να ξέρει πότε πρέπει να κεράσει ένα σφηνάκι.

5. Η ευθύνη του πόστου
Το να φτιάχνεις και να σερβίρεις τα ποτά σε ένα μπαρ είναι μία δουλειά που έρχεται και με συγκεκριμένες ευθύνες και υποχρεώσεις. Έτσι, λοιπόν, προσέχουμε πάντα οι πελάτες μας να είναι άνω των 18 και να επιτρέπεται να καταναλώσουν αλκοόλ, δεν πιάνουμε κουβέντα με τους γνωστούς μας και αφήνουμε τους πελάτες που περιμένουν να παραγγείλουν, δεν κερνάμε μία ολόκληρη παρέα όλο το βράδυ γιατί είναι φίλοι και, τέλος, όταν κάποιος έχει μεθύσει και δεν είναι καλά, δεν τον σερβίρουμε παραπάνω ποτά και φροντίζουμε για την ασφαλή απομάκρυνσή του από το μαγαζί.

 

Άρθρο από το τεύχος “Χειμώνας 2021-2022” του
CABARE – Cafe Bar Restaurant Magazine,
Περιοδικό για τον επαγγελματία της Καφεστίασης.
Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε δωρεάν:
cabare.gr/food-drink-trends/cabare-magazine-winter2021