Η αποτελεσματική διοίκηση των εστιατορίων εξισορροπεί πολλές διαφορετικές ομάδες και διαδικασίες σε μια ομαλή λειτουργία. Το κόστος των τροφίμων, η παρακολούθηση των αποθεμάτων, ο προγραμματισμός του προσωπικού, η παραγωγή τροφίμων, η εξυπηρέτηση πελατών και το μάρκετινγκ αποτελούν μέρος της διαχείρισης του εστιατορίου. Εδώ είναι μια μικρή ματιά στο πώς να διαχειριστεί κανείς ένα εστιατόριο σε έξι βήματα, μαζί με συμβουλές.

1. Δημιουργήστε ένα μενού έχοντας κατά νου το κόστος των τροφίμων.

Το μενού του εστιατορίου σας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην επικοινωνία της επωνυμίας σας με τους πελάτες. Τα είδη των τροφίμων που πωλείτε, η τιμολόγησή σας και ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται το μενού σας  επηρεάζουν τη συνολική εντύπωση των πελατών σας για το εστιατόριό σας. Ωστόσο, όταν πρόκειται για υγιή διαχείριση εστιατορίων, το μενού σας είναι κάτι περισσότερο από μια πολύχρωμη λίστα των τροφίμων που πουλάτε. Αναπτύξτε το τυπικό σας μενού. Το πρώτο βήμα στο σχεδιασμό του τρόπου διαχείρισης ενός εστιατορίου είναι η δημιουργία ενός τυποποιημένου μενού από τη σκοπιά του κέρδους. Ιδανικά, ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, ο διευθυντής και ο σεφ θα πρέπει να το αναπτύξουν μαζί. Η διοίκηση του εστιατορίου θα πρέπει να αποφασίσει για τους τύπους των τροφίμων που προσφέρει το εστιατόριο, να δημιουργήσει λίστες συστατικών για κάθε στοιχείο μενού, να καταγράψει το μέσο κόστος για κάθε στοιχείο μενού, να δημιουργήσει συνταγές και διαδικασίες προετοιμασίας για κάθε στοιχείο του μενού και να γνωρίζει τόσο το πραγματικό κόστος των συστατικών όσο και τους χρόνους προετοιμασίας.

2. Να προσέχετε πάντα τα έξοδα διατροφής και λειτουργίας

Ο κορυφαίος λόγος που τα εστιατόρια αποτυγχάνουν είναι ότι κανείς δεν παρακολουθεί το πραγματικό κόστος με την πάροδο του χρόνου – το κόστος των τροφίμων, ειδικότερα. Η τακτική αναθεώρηση του πραγματικού κόστους των τροφίμων σας με την πάροδο του χρόνου είναι ο μόνος τρόπος για να γνωρίζετε τι ξοδεύετε πραγματικά ανά γεύμα. Η αναθεώρηση του πραγματικού κόστους των τροφίμων βοηθά επίσης τη διαχείριση των εστιατορίων ώστε  να επιταχύνει τα απόβλητα,αλλά ακόμη και την κλοπή. Αν γνωρίζετε το μέσο κόστος των συστατικών που γίνονται σε γεύματα, τότε γνωρίζετε τον αριθμό των γευμάτων που μπορείτε να προετοιμάσετε με την τρέχουσα απογραφή σας. Αν εξαντλήσετε τα συστατικά πριν κάνετε τον προβλεπόμενο αριθμό γευμάτων από το απόθεμα, γνωρίζετε ότι έχετε πρόβλημα κλοπής. Επομένως, φροντίστε να παρακολουθείτε τα τρέχοντα έξοδα διατροφής στο πλαίσιο των εβδομαδιαίων ή και καθημερινών εργασιών διαχείρισης εστιατορίων.

3. Διαχειριστείτε το απόθεμά σας συχνά

Δεδομένου ότι το κόστος των τροφίμων είναι το πρωταρχικό κόστος σε οποιοδήποτε σχέδιο διαχείρισης εστιατορίων, είναι σημαντικό να έχετε μια σωστή διαδικασία διαχείρισης αποθεμάτων για να παρακολουθείτε το απόθεμα τροφίμων. Πρέπει πάντα να γνωρίζετε ποια συστατικά έχετε, τι κοστίζει και πόσες γεύσεις μπορείτε να κάνετε με αυτό. Γνωρίστε τα συστατικά σας και τις ανάγκες μενού. Οποιοδήποτε εστιατόριο, μεγάλο ή μικρό, θα πρέπει να έχει κύριο κατάλογο απογραφής που περιγράφει κάθε συστατικό που εισέρχεται στα στοιχεία του μενού. Αυτό σας βοηθά να παρακολουθείτε το κόστος των τροφών ανά γεύμα και εξασφαλίζει ότι τόσο το νωπό συστατικό σας όσο και οι παραγγελίες ξηρών εμπορευμάτων είναι έγκαιρες και ακριβείς.

4. Δημιουργήστε τα δικά σας εγχειρίδια για τις λειτουργικές διαδικασίες και τα εκπαιδευτικά εγχειρίδια

Ο σχεδιασμός του τρόπου διαχείρισης ενός εστιατορίου ξεκινά με σαφείς διαδικασίες που καθορίζουν και καθοδηγούν τις καθημερινές εργασίες που σχετίζονται με την παραγωγή τροφίμων, την εξυπηρέτηση πελατών και τη συντήρηση των εγκαταστάσεων.

5. Εκπαίδευση προσωπικού & Διαχείριση Προγραμμάτων

Η εκπαίδευση και η διατήρηση του προσωπικού είναι από τις κορυφαίες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες επιχειρήσεις εστιατορίων. Τα ζητήματα διαχείρισης όπως ο κακός προγραμματισμός, η ελλιπής εκπαίδευση ή η ευνοιοκρατία συχνά οδηγούν το προσωπικό να εγκαταλείψει τη θέση του απροσδόκητα, γεγονός που αφήνει τη διοίκηση να καλύψει τα κενά. Η αποτελεσματική εκπαίδευση, σε συνδυασμό με σαφείς διαδικασίες και αποτελεσματικό προγραμματισμό, μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τους καλούς υπαλλήλους.

6. Διαχείριση της ανάπτυξης μέσω των καναλιών μάρκετινγκ

Με ένα σωστό σύνολο διαδικασιών και διαχείρισης εστιατορίων, ένα άρτια καταρτισμένο προσωπικό και ένα σύστημα για την παρακολούθηση των εσόδων και του κόστους σας, έχετε θέσει το έδαφος για την ανάπτυξη. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διαχειριστείτε τις προσπάθειες μάρκετινγκ και διαφήμισης. Ο ιστότοπος του εστιατορίου σας είναι σημαντικός. Κάθε εστιατόριο θα πρέπει να έχει δικό του ιστότοπο για να απαριθμεί μενού, ειδικές εκδηλώσεις, εκδηλώσεις, να επικοινωνεί με επανάληψη και πιθανή πελατεία και ακόμη και να λαμβάνει online παραγγελίες. Προγράμματα αφοσίωσης και πιστότητας που βασίζονται σε έκπτωση και ενθαρρύνουν τους πελάτες να επιστρέφουν συχνά. Αυτά αποτελούν εξαιρετικά αποτελεσματικά εργαλεία διαχείρισης εστιατορίων και μάρκετινγκ. Ακόμη, οι εκστρατείες μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι χαμηλού κόστους και είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές όπως ακριβώς και τα social media.

Μια επιτυχημένη λειτουργία και διοίκηση ενός εστιατορίου αποτελείται από πολλά μεταβαλλόμενα μέρη όπως το μενού, το κόστος, η απογραφή, οι διαδικασίες, η στελέχωση και η ανάπτυξη. Το κύριο στοιχείο είναι ότι η εκμάθηση του πως να διαχειρίζεστε ένα εστιατόριο αρχίζει με την κατανόηση του κόστους και την παρακολούθηση κάθε λεπτομέρειας που το επηρεάζει όπως η απογραφή και  η δημιουργία διαδικασιών και κατάρτισης και διαχείρισης του προσωπικού. Με μια υγιή λειτουργία και εκπαιδευμένο προσωπικό στο εστιατόριό σας, είστε έτοιμοι να εστιάσετε στην προώθηση του εστιατορίου σας.