Μεταξύ όλων των στροφών και των εξελίξεων στο γρήγορο φαγητό που θα θυμόμαστε για το 2017, υπάρχει μία που ξεπερνά όλες τις υπόλοιπες τάσεις, σύμφωνα με τους ειδικούς του χώρου: το φαγητό έγινε επιτέλους φίλος μας.

Το 2017 ήταν η χρονιά που οι Αμερικανοί ξεκίνησαν να ανησυχούν λιγότερο για τις δίαιτες και περισσότερο για την ποιότητα του φαγητού. Ήταν η χρονιά που κάθε είδος ηθικού ζητήματος σχετικά με το φαγητό έδωσε το παρόν στις περιορισμένες υπηρεσίες της βιομηχανίας της εστίασης. Ήταν η χρονιά που η καθαρότητα, και η ποιότητα του φαγητού έγινε εξίσου σημαντική με την γεύση. Ήταν η χρονιά που η τεχνολογία του πώς το φαγητό προετοιμάζεται, σερβίρεται και πωλείται χρησιμοποιήθηκε όσο ποτέ. Και ήταν, ακόμη, η χρονιά που οι φυτικές πρωτεΐνες έπαψαν να προκαλούν ειρωνικό γέλιο στο κομμάτι του γρήγορου φαγητού και των γρήγορων υπηρεσιών.

Όλοι ψάχνουν έναν τρόπο για να νιώθουν καλά με την ικανοποίηση που προέρχεται από το φαγητό. Άλλωστε ζούμε σε μια εποχή που όλοι αποζητούν μια ικανοποίηση αλλά και έναν λόγο για αυτήν.

Το qrsmagazine.com μίλησε με 4 ανθρώπους που ειδικεύονται στις τάσεις της βιομηχανίας της εστίασης- Melissa Abbott, Stephen Dutton, Michael Schaefer και Michael Whiteman.

Παρακάτω παρουσιάζονται οι 7 τάσεις του 2017 που οι ειδικοί αυτοί βρίσκουν ενδιαφέρουσες:

1. Η ποιότητα μετράει. Οι αποφάσεις σχετικά με το γρήγορο φαγητό και την επιλογή του έπαψαν πλέον να αφορά το μέτρημα θερμίδων, και άρχισαν να λαμβάνουν υπόψιν σχετικά με το φαγητό αυτό καθ’ αυτό- από που προέρχονται τα υλικά, ποια είναι αυτά και ποια ή ποιότητά τους.

2. Η ποιότητα μετράει και στα αφεψήματα. Πολλές αλυσίδες παροχής αφεψημάτων στη στιγμή παίρνουν πολύ σοβαρά πλέον τα υλικά που επιλέγουν. Για παράδειγμα τα McDonald’s αντί του χυμού μήλου που στην πραγματικότητα ήταν σχεδόν ολόκληρο ζάχαρη, αντικαθίσταται σιγά σιγά με οργανικό χυμό φρούτων χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη.

3. Τα φυτά τρώγονται. Οι Millenials, αλλά και οι γενιές δορυφόροι τους, έχουν αρχίσει να αγκαλιάζουν τα φυτικά προϊόντα και τα φαγητά με βάση τα λαχανικά. Σκέψου ότι αυτή τη χρονιά ένα 31% των Αμερικανών δοκίμασαν κάποιες μέρες αποτοξίνωσης και αποχής από το κρέας, ενώ ένα 35% άρχισαν να παίρνουν την πλειοψηφία των πρωτεϊνών που χρειάζονται σε καθημερινή βάση από εναλλακτικές πηγές πέραν του κρέατος.

4. Η εξατομίκευση έγινε (κάτι παραπάνω από άγραφος) κανόνας. Κάποτε το να προσαρμόσεις ένα φαγητό στις δικές σου ανάγκες και στα δικά σου γούστα ήταν κάτι κατακριτέο, και κέρδιζε τη δυσανασχέτηση των υπαλλήλων αλλά και μεγαλύτερη αναμονή. Κάτι τέτοιο πλέον είναι παρελθόν. Πολλές αλυσίδες γρήγορου φαγητού παροτρύνουν τους πελάτες του να προσαρμόσουν τις διάφορες λιχουδιές στα μέτρα τους.

5. Τα κοινόχρηστα τραπέζια που γίνονται συνήθεια. Πολλές αλυσίδες, για παράδειγμα τα Starbucks, συνεχίζουν να προσθέτουν στους χώρους τους μεγάλα κοινόχρηστα τραπέζια, δημιουργώντας ένα οικείο κλίμα και ωθώντας τον κόσμο να επικοινωνήσει περισσότερο σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από τη αποξένωση του διαδικτύου.

6. Οι λαχανίδες κυριαρχούν. Τη σήμερον ημέρα, είναι έως και αδύνατο να βρεις ένα εστιατόριο γρήγορου φαγητού που να μην προσφέρει κάτι σχετικό με λαχανίδες. Η τάση αυτή που εμφανίστηκε μόλις τρία με τέσσερα χρόνια πριν, πλέον κυριαρχεί τόσο όσο οι τηγανιτές πατάτες και το τηγανιτό κοτόπουλο.

7. Η υπερανάλυση του ροζ. Ξαφνικά, μεγάλο κύμα της μιντιακής προσοχής εστίασε, μεταξύ όλων, στα ροζ ποτά και αφεψήματα. Τα Starbucks, για παράδειγμα, δανείστηκε από το δικό του κρυφό ανοιξιάτικο μενού το Pink Drink, το οποίο αποτελούνταν από γάλα καρύδας, passion fruit, acai και φράουλες, κάνοντάς το μόνιμο στο μενού όλο τον χρόνο, και φυσικά, μετατρέποντάς το σε ένα ανεκτίμητο αφέψημα για το πελατειακό κοινό. Το ίδιο ακριβώς έγινα και με το Unicorn Frappuccino, το όχι μόνο ροζ, αλλά πολύχρωμο αφέψημα που έκανε και συνεχίζει να κάνει πάταγο.